Nespíte! A viete prečo?

Kategórie
 
 
 
 
 

Nespíte! A viete prečo?

Prevaľujete sa zo strany na stranu a nejde to. Zaspať nemôžete, aj keď už sú tri hodiny ráno a viete, že o piatej vstávate do práce.

Jedným z častých znakov dnešnej hektickej doby je úzkosť. Tá spôsobuje nespavosť. Ak sa neustále trápite nad problémami, jednoducho je takmer nemožné zaspať. Málo z nás si vie zablokovať  stavy mysle a nechať si riešenie/ trápenie sa myšlienkami až na ráno.

Neviete zaspať, alebo zotrvať v sladkom snení, prípadne sa budíte veľmi skoro. Trpíte poruchami spánku.

Krátkodobú nespavosť vytvára trauma v živote, choroby, zmena ročných období...aspektov je veľa. Situácia by sa mala zlepšiť, ak problém, ktorý vás trápi, vyriešite. Zmiznú stresy, úzkosť a vy sa konečne dostanete do normálu a vyspíte sa dosýta.

Čo však robiť, ak sa nespavosť predlžuje do obdobia týždňov, či mesiacov?

Vraj nespavosť môže byť dedičná. To nie je príjemné zistenie, ak máte v rodinnej anamnéze Vašich predkov, že trpeli chronickou nespavosťou. Ste vhodný adept a pokračovateľ „tradície“v insomnii.

Nezvaľujme všetko na úzkosť, tá je len jednou z možných príčin nespavosti.  Môžete mať vysokú hladinu rastových či stresových hormónov, melatonínu ( hlavný hormón podieľajúci sa na kontrole cyklu spánku a bdenia ), váš imunitný systém tiež pôsobí na vašu ne/spavosť. O psychických traumách, či fyzických problémoch ani nehovorím. Dúfam, že alkohol a iné návykové neduhy nie sú dôvodom nechceného bdenia.

Spôsoby liečby Vám najlepšie odporučí odborník. Možno pomôžu medikamenty, príp. zaberie biofeedback -  liečebná metóda alebo CBT - forma psychoterapie.

Kognitívna behaviorálna terapia (CBT) je založená na vzťah medzi myšlienkami, emóciami, fyzickými pocitmi a správaním. Výsledky sú viac než dobré, približne u 80% ľudí s poruchami spánku prišlo k jeho zlepšeniu. Skvelé, nie? Lepšie ako napchávať sa liekmi a dúfať, že zaberú.

A čo môžete urobiť pre váš zdravý spánok Vy? Jednoducho, premôžte sa a skúste cvičiť. Aktívnym pohybom mizne úzkosť. Postačuje aj prechádzka rýchlou chôdzou, čerstvý vzduch, naladenie sa na pozitívne správy, skúste nepiť alkohol a nefajčiť. Kľud a príjemnú atmosféru navodí dobrá kniha,  pohodová hudba. Vyskúšajte si načasovať spánkový rituál – kedy večer spať a kedy vstávať. Máte radi sami seba, doprajte si odpočinok, ktorý si zaslúži vaše telo aj myseľ, aby mohli v pohode fungovať ďalší a ďalší deň.

A možno je to nesprávnym matracom. V tom prípade skúste https://www.meditec.sk/zdravie-a-spanok/bolia-vas-krize-a-krcna-chrbtica-nie-je-to-matracom/ alebo na https://www.meditec.sk/vyberme-si-to-najlepsie/je-cas-vymenit-matrac/

Ten správny matrac nájdete na https://www.meditec.sk/matrace/  V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať na info@meditec.sk  alebo na infolinke 0905 60 27 27

Prajeme príjemné sny a kvalitný odpočinok

Za Meditec sk       Eja

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia