Bolia Vás kríže a krčná chrbtica? Nie je to matracom?

Kategórie
 
 
 
 
 

Bolia Vás kríže a krčná chrbtica? Nie je to matracom?

V poslednej dobe Vás bolia stále viac a viac. Reč je o krížoch – máte s nimi len kríž. Bohužiaľ sa to netýka len starších generácií, ale k bolestiam chrbtice prichádzajú čoraz častejšie aj mladšie ročníky. Dokonca deti.

Čím to bude?

Jedným z dôvodov môže byť nezdravý spánok. Matrac, na ktorom strávite noc nemusí vždy spĺňať požiadavky kvalitného odpočinku. Ste stuhnutý, nepríjemné bolesti vás prenasledujú celý deň, jasné, že ste sa vôbec nevyspali. Buď ste zvolili nesprávny typ matraca, príliš mäkký, či naopak – tvrdý, alebo je to životnosťou matraca a jeho deformáciou. Nechcete alebo nemôžete investovať do nového matraca. Lenže zdravý spánok je nesmierne dôležitý pre fungovanie počas dňa a pre menej časté návštevy odborníkov v zdravotníctve.

Máte sedavé zamestnanie? Alebo stojíte, chodíte, zohýbate sa a pritom všetkom máte zlé držanie tela.

Strávite celé dni pri počítači, tablete, notebooku či mobile a často sedíte v totálne neprirodzenej polohe. Vy aj vaše deti. Nielen v práci, ale hlavne doma na gauči a posteli. 

Prípadne vás prenasleduje chronické ochorenie, ktorého je problém zbaviť sa. Cvičenie, fyzioterapie, masáže...toto všetko sa dá absolvovať. Ako si ale pomôžete VY SAMI?

Ideálnou polohou pri spaní. Potrebujete prirodzené zakrivenie chrbtice, celé telo by malo vytvárať rovinu a chrbát a krčná chrbtica potrebujú oporu, na správne zakrivenie chrbta a klenby krku a hlavy.

Na bolesti krčnej chrbtice je skvelá voľba ANATOMICKY TVAROVANÉHO VANKÚŠA z pamäťovej peny. Treba si vyskúšať takýto typ vankúša, pretože každému vyhovuje iná hustota, tvar a výška vankúša. Možno prvé dni budete pociťovať nevôľu zvyknúť si na tvarovaný vankúš pod hlavou. Zvyknete si. Po čase sa bez neho nepohnete ani na dovolenky.

MATRAC musí byť primerane pevný, nie príliš tuhý a nie veľmi mäkký, aby sa vám chrbtica nedeformovala a fajn by bolo, ak by ste zvolili polohu ležania na chrbte. Ale...podporujete tým aj možnosť spánkovej apnoe, resp. jej zhoršením. Veľa ľudí spí v rôznych polohách a poloha na chrbte spoľahlivo zaručuje aj chrápanie v spánku, čo ruší našich spoluspiacich partnerov. Niekedy postačuje položiť na matrac doplnkový matrac.

Prichádzame asi k najzdravšej polohe pri spaní a to je poloha na boku. Poskytnete tak oporu chrbtici aj krku ( samozrejme musíte mať ideálny matrac aj vankúš ), najlepšie, ak vás matracvankúš kopíruje a bodovo sa prispôsobuje vašej váhe aj krivkám.

Radi spíte na bruchu? Hm, prospievate síce tráveniu, ale už menej chrbtici. Nadmerne zaťažujete nielen chrbát ale aj krčnú chrbticu. Máte totiž hlavu otočenú bokom a tým pádom nastáva napätie v oblasti krku, svalstvo nie je uvoľnené.

Takže hlavne MATRAC + VANKÚŠ.

Našťastie sú aj iné polohy v spánku, ktoré napomôžu kvalite odpočinku.

Je to spánok na chrbte, ale s podloženými kolenami, aby sa váha rozložila na čo najväčšiu plochu matraca. Kolená si podložte vankúšom, nech sa svaly zrelaxujú a nie sú napnuté.

Poloha na boku s kolenami pokrčenými a pritiahnutými k telu sa nazýva aj fetálna poloha. Podvedome sa snažíme vrátiť do stavu, keď sme sa cítili v bezpečí a bolo nám dobre. Táto poloha je vhodná pre ľudí s vyskočenou platničkou. Priestor medzi stavcami sa uvoľnuje a tým platnička netlačí tak bolestivo na nerv.

Nie príliš vhodnou alternatívou pre spánok je poloha na boku s vankúšom medzi kolenami. Môže vykriviť chrbticu a spôsobiť napätie v dolnej časti chrbta. Pomôžte si tuhším vankúšom, ak teda preferujete túto polohu. Tým, že vyvýšite hornú nohu automaticky vyrovnávate prirodzené držanie tela.

Nech je poloha akákoľvek, odpočinok je potrebný pre náš život. Bez oddychu to nejde a hlavne preto riešte v prvom rade kvalitu MATRACA  či VANKÚŠA a nie jeho cenu. Robíte to pre seba.

Ničím nerušený spánok praje za Meditec sk

Eja

 


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia